Fotograf Rzeszów – jak robić zdjęcia zimą?

fotograf rzeszów fotografia zimą

Fotograf Rzeszów – jak robić zdjęcia zimą?

Fotograf Rzeszów ma dla Was kilka wskazówek, które pomogą Wam odpowiednio przygotować się do robienia zdjęć zimową porą. O czym należy pamiętać w trakcie zimowej sesji? Czy zimowy czas jest w ogóle właściwy do fotografowania? Tego wszystkiego dowiecie się po przeczytaniu niniejszego artykułu.

Hu, hu, ha, czy zima musi być do zdjęć zła?

Otóż nie! Każdego, kto myśli, że zimowa sesja fotograficzna nie ma sensu, co podyktowane jest np. przypuszczalnie nieodpowiednim światłem o tej porze roku – wyprowadzamy z błędu. Zima ma swój niepowtarzalny urok, który uwieczni się na karcie pamięci aparatu fotograficznego, jeśli umiejętnie wykorzysta się możliwości tego urządzenia. Przedstawię Wam pokrótce wszystko to, o czym powinniście pamiętać w trakcie „focenia” zimą, jeśli magiczna aura tej pory roku Was do tego przekonała.  A powinna przekonać!

Fotograf Rzeszów – warsztat techniczny

W zimowe dni mamy do czynienia z innym oświetleniem, aniżeli ma to miejsce o każdej innej porze. Jest to związane z innym kątem padania promieni słonecznych, które zarazem tworzy doskonałe warunku do robienia klimatycznych ujęć. Nie jest to jednak czynność prosta, niewymagająca specjalnego przygotowania. Biel śniegu i lodu może doprowadzić do prześwietlenia zdjęcia, co summa summarum będzie oznaczało, iż pozostaje nam tylko pomarzyć o magicznym ujęciu. Cóż zrobić w takiej sytuacji? Pierwszym rozwiązaniem jest manualne ustawienie korekty ekspozycji. W takiej sytuacji ustawiamy pomiar światła w aparacie fotograficznym ukierunkowany na najjaśniejszy punkt w naszym kadrze, a następnie korygujemy ekspozycję np. + 1 EV w pochmurny dzień. Drugim rozwiązaniem jest użycie funkcji lampy błyskowej. Niejednokrotnie kadr, który chcemy uchwycić wymaga większej ilości światła – światło z lampy błyskowej uwydatnia dodatkowe pokłady jasności, co równoważy jasność tworzoną przez śnieg i lód. Fotografując zimą należy pamiętać także o ustawieniach jak najmniejszej wartości ISO oraz dostosowanym do panujących warunków balansie bieli.

Fotograf Rzeszów – postaw na sprawdzone rozwiązania!

Fotograf Rzeszów jako profesjonalista w swoim fachu, posiada szeroką wiedzą na temat robienia zdjęć w zimowych warunkach. Skorzystaj z jego wiedzy i doświadczenia – skontaktuj się z nim. Nie pozwól magicznej sesji zdjęciowej czekać na siebie!

Brak komentarzy

Dodaj komentarz